آخرین تکنولوژی های سال 99

  • ۰
  • ۰

این روز ها بازار گوشی های اپل بسیار داغ و جنجالی شده است. در این مطلب گوشی های جدید اپل را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

با توجه به به‌روز رسانی پی‌ در پی آیفون‌ها، نمی‌توان گفت که چه زمانی برای خرید آیفون مناسب است و یا کدام یک از گوشی‌ های اپل بهتر است، اما در حال حاضر محدوده آیفون ۱۲ بزرگ‌ترین و بهترین محدوده آیفون اپل می‌باشد که با ۴ مدل انتخاب شده است. آیفون ۱۲ اصلی، آیفون ۱۲ پرو، آیفون ۱۲ پرو مکس (بزرگ‌ترین تلفن اپل) و برای اولین بار یک مدل به شکل آیفون ۱۲ مینی وجود دارد که به بازار عرضه شده است. آیفون ۱۳ هم به تازگی معرفی شده که در مقاله می‌توانید کمی در موردشان بخوانید. حال که وارد سال ۲۰۲۲ شده‌ایم، بد نیست که بهترین گوشی های اپل در سال ۲۰۲۱ را مرور کنیم و آخرین مدل آیفون را هم به آن بیافزاییم.

بهترین گوشی های اپل در سال 2021، جدیدترین مدل های آیفون - تکنولایف

 

 

 

 

 

البته ناگفته نماند که قبل از این چهار مدل آیفون SE در سال 2020 به بازار عرضه شد و همچنین مجموعه‌ای از آیفون‌های قدیمی وجود دارد که هنوز هم می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. زیرا همان‌طور که گفته شد اپل تلفن‌های خود را با به‌روز رسانی نرم افزار برای مدت طولانی پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل خرید یک مدل قدیمی اغلب می‌تواند راهی عالی برای صرفه جویی در هزینه باشد. بنابراین موارد زیادی برای انتخاب وجود دارد که شامل طیف وسیعی از اندازه‌ها، طرح‌ها، بودجه‌ها و سایر ویژگی‌ها می‌باشد.


 کدام یک را امروز خریداری کنید؟
لازم به یادآوری است که اپل همیشه تلفن‌های جدیدی در راه دارد و به احتمال زیاد آیفون SE 3 در آوریل و آیفون 13 در ماه سپتامبر رونمایی خواهد شد. در بین آیفون‌های معرفی شده اپل برای کسانی که به iOS علاقه‌مندند، تقریبا باید چیزی برای همه وجود داشته باشد، اما اگر اکنون چیزی توجه شما را جلب نکرد، این راهنما را در نظر داشته باشید تا ببینید آینده بعدی چیست. در این بخش از مقاله ما به معرفی 12 مدل از آیفون‌هایی که تاکنون اپل از آن‌ها رونمایی کرده است، خواهیم پرداخت.

آیفون 13 (iPhone 13)

آیفون 13 صورتی

آیفون ۱۳ مدل استاندارد سری پرچم‌دار اپل برای سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود؛ گوشی هوشمندی که از سخت افزاری درخور توجه نیز برخوردار است و به لطف تراشه‌ی A15 بیونیکی می‌تواند از پس اجرای هر بازی یا اپلیکیشنی برآید. در پنل جلوی آیفون ۱۳ صفحه‌نمایشی ۶.۱ اینچی قرار گرفته که از امکاناتی مانند پنل XDR OLED، روشنایی حداکثر ۱۲۰۰ نیست، دالبی ویژن و وضوح تصویر ۱۱۷۰ در ۲۵۳۲ برخوردار است.

چنین مشخصاتی باعث شده تا تراکم پیکسلی صفحه‌نمایش آیفون ۱۳ به ۴۶۰ پیکسل در هر اینچ برسد؛ چنین تراکم پیکسلی باعث می‌شود که بتوانید جزئیات بیشتری از محتوای در حال نمایش را مشاهده کنید. آیفون ۱۳ در سه مدل به بازار عرضه شده که هر سه از حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی برخوردار هستند؛ اما شما می‌توانید با توجه به نیازتان از حافظه‌های ذخیره‌سازی ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی برخوردار شوید. در بالای صفحه‌نمایش، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی قرار گرفته و دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دیگر در پنل پشتی یافت می‌شود. وظیفه‌ی تامین انرژی نیز به باتری با ظرفیت ۳۲۴۰ میلی‌آمپرساعت سپرده شده است.

 

آیفون 13 پرو (iPhone 13 Pro)

عکس ایفون 13 پرو رنگ کرم
 

آیفون ۱۳ پرو درواقع نسخه‌ای بهینه شده از آیفون ۱۳ محسوب می‌شود که قادر است امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد. آیفون ۱۳ پرو از صفحه‌نمایشی ۶.۱ اینچی استفاده می‌کند که قادر به ارائه‌ی نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، دالبی ویژن، نرخ روشنایی تا حداکثر ۱۲۰۰ نیت، پشتیبانی از محتوای HDR و پنل XDR OLED را به کاربر ارائه دهد. وضوح تصویر این صفحه‌نمایش به ۱۱۷۰ در ۲۵۳۲ پیکسل می‌رسد تا قادر به ارائه‌ی تراکم پیکسلی ۴۶۰ پیکسل در هر اینچ باشد.

شما می‌توانید آیفون ۱۳ پرو را در ظرفیت حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی سفارش دهید و برای حافظه‌ی ذخیره‌سازی نیز به چهار ظرفیت مختلف دسترسی داشته باشید. این چهار ظرفیت شامل گزینه‌های ۱۲۸ گیگابایتی، ۲۵۶ گیگابایتی، ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی می‌شود. طبیعتا برای خرید آیفون ۱۳ پرو با ظرفیت حافظه‌ی داخلی بیشتر باید پول بیشتری پرداخت کنید.

در پنل جلو دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی قرار گرفته و در پنل پشتی نیز می‌توان به ماژول دوربینی برخورد کرد که شامل دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنز واید، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید، دوربین ۱۲ مگاپیکسل با لنز تله‌فوتو و همچنین حسگر لیدار TOF 3D می‌شود. آیفون ۱۳ پرو دارای باتری با ظرفیت ۳۰۹۵ میلی‌آمپرساعتی است که می‌تواند انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند.

 

آیفون 13 پرو مکس (iPhone 13 Pro Max)

آیفون 13 پرو مکس (iPhone 13 Pro Max)
 

آیفون ۱۳ پرو مکس را می‌توان پرچم‌دار تمام عیار اپل نام گذاشت. برخلاف مدل‌های دیگر سری، آیفون ۱۳ پرو مکس دارای صفحه‌نمایشی ۶.۷ اینچی است که از پنل XDR OLED، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، دالبی ویژن، حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت و پشتیبانی از محتوای HDR برخوردار است. وضوح تصویر این صفحه‌نمایش به ۱۲۸۴ در ۲۷۷۸ پیکسل می‌رسد که باعث شده تا آیفون ۱۳ پرو مکس از تراکم پیکسلی ۴۵۸ پیکسل در هر اینچ برخوردار شود.

چنین تراکم پیکسلی سبب شده تا تماشای محتوا به خاطر امکان نمایش جزئیات فراوان لدت بخش باشد. آیفون ۱۳ پرو مکس مانند مدل‌های دیگر سری از تراشه‌ی A15 بیونیکی بهره می‌برد و قادر به اجرای اپلیکیشن‌های مختلف ازجمله بازی‌ها با حداکثر تنظیمات است. مانند مدل پرو، آیفون ۱۳ پرو مکس نیز دارای حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی بوده و کاربران می‌توان به توجه به نیازشان مدل ۱۲۸ گیگابایتی، ۲۵۶ گیگابایتی، ۵۱۲ گیگابایتی یا ۱ ترابایتی را خریداری کنند.

در پنل جلو دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی قرار گرفته و در پنل پشتی نیز می‌توان به ماژول دوربینی برخورد کرد که شامل دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنز واید، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید، دوربین ۱۲ مگاپیکسل با لنز تله‌فوتو و همچنین حسگر لیدار TOF 3D می‌شود. آیفون ۱۳ پرو مکس دارای باتری با ظرفیت ۴۳۵۲ میلی‌آمپرساعت است که امکان شارژ سریع وات آن وجود دارد.

 

آیفون 13 مینی (iPhone 13 mini)

آیفون 13 مینی (iPhone 13 mini)


آیفون ۱۳ مینی آخرین آیفونی است که از سوی اپل معرفی شده و در کنار امکانات جالبی که دارد از طراحی ظاهری بسیار کوچک، اما جذابی نیز استفاده می‌کند. در مقایسه با آیفون ۱۲ مینی باید گفت آیفون ۱۳ مینی محصولی به مراتب بهتر است. اولین مولفه نیز که باعث برتری آیفون ۱۳ مینی نسبت به مدل نسل گذشته شده در استفاده از تراشه‌ای توانمندتر به نام A15 بیونیکی خلاصه می‌شود

درواقع شما به گوشی هوشمندی دسترسی خواهید یافت که تراشه‌ای همراه با محصولات دیگر سری آیفون 13 دارد. A15 بیونیکی اپل تراشه‌ای است که بر اساس لیتوگرافی ۵ نانومتری ساخته شده و از پردازنده‌هایی استفاده می‌کند که توسط اپل طراحی شده‌اند. پردازنده‌ی گرافیکی این تراشه از ۴ هسته تشکیل می‌شود و برای پردازنده‌ی مرکزی نیز ۶ هسته در نظر گرفته شده که ۲ هسته با فرکانس ۳.۲۲ گیگاهرتز کار می‌کند. این تراشه را ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم همراهی خواهد کرد تا کاربران بتوانند به راحتی از تجربه‌ی انواع و اقسام اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها لذت ببرید. شما می‌توانید از میان ۳ گزینه‌ی حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی، گزینه‌ی دلخواهتان را انتخاب کنید.

البته باید در نظر داشته باشید که امکان افزایش حافظه‌ی ذخیره‌سازی وجود ندارد؛ بنابراین بهتر است که در انتخابتان، گزینه‌ای را خریداری کنید که قادر به ارائه‌ی فضای کافی را برای ذخیره‌سازی اطلاعاتتان داشته باشد. در پنل جلو دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی قرار گرفته و در پنل پشتی نیز ماژول دوربین دوگانه که متشکل از دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنزهای واید و اولتراواید می‌شود. آیفون ۱۳ مینی دارای صفحه‌نمایشی ۵.۴ اینچی است که به شما وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل را ارائه خواهد داد. این صفحه‌نمایش از پنل OLED و نرخ روشنایی حداکثر ۱۲۰۰ نیت استفاده می‌کند.

 

آیفون 12 (iPhone 12)

آیفون 12


آیفون 12 از آیفون 11 گران‌تر است و این افزایش قیمت را با ویژگی‌های جدید زیادی جبران می‌کند که بدون شک در ماه‌ها و سال‌های آینده بسیار مفید خواهند بود. آیفون 12 از 5G پشتیبانی می‌کند و علاوه بر آن اتصال MagSafe شما را قادر می‌سازد تا چیزهایی همانند شارژر و… را به تلفن خود ضمیمه کنید.

دوربین آیفون 12 ممکن است کمی بیش از حد به آیفون سال قبل شباهت داشته باشد، اما نمی‌توان انکار کرد که آیفون 12 برتری‌های خاصی نسبت به تلفن‌های قبلی دارد. صفحه نمایش و عمر باتری آن نیز کاملا خوب است و همچنین از نظر طراحی به برخی از سبک‌های آیفون 4 و یا 5 برگشته است و در واقع هنگامی که آن را در دست می‌گیرد، احساس راحتی خواهید کرد.

 

آیفون 12 مینی (iPhone 12 mini)


جالب است بدانید که اپل برای اولین بار در تاریخ ساخت گوشی‌های خود، آیفون مینی را معرفی کرده است و تقریبا همان آیفونی‌ست که در بالا ویژگی‌های آن را مورد بررسی قرار دادیم، اما کوچکتر است و فقط چندین تفاوت جزئی در مشخصات آن وجود دارد. به عنوان مثال، شارژ بی‌سیم در آیفون 12 مینی کندتر است، اما مشخصات پیشرفته‌ای همانند دوربین پشتی قدرتمند، پشتیبانی از 5G و پشتیبانی از MagSafe را دریافت خواهید کرد.

این طراحی باعث می‌شود که این گوشی به راحتی در یک دست نگه داشته شود، بنابراین اگر شما دنبال یک آیفون کوچک‌تر هستید که مشخصات فوق‌العاده‌ای از سایر دستگاه‌های اپل را دریافت کنید، بدون شک آیفون 12 مینی گزینه مناسبی برای خرید می‌باشد. همانند آیفون 12، صفحه نمایش در این گوشی نیز فوق‌العاده است، اما ممکن است از دوام باتری لذت نبرید که در این صورت اگر تمرکز اصلی شما بر روی دوام باتری است، می‌توانید یکی دیگر از تلفن‌های اپل را خریداری کنید.

 

آیفون 12 پرو (iPhone 12 Pro)


آیفون 12 پرو بسیار پیشرفته‌تر و گران‌تر از آیفون 12 و آیفون 12 مینی می‌باشد و مشخصات بهتری نسبت به مدل استاندارد دارد. به علاوه آیفون 12 پرو از دوربین برتری نسبت به دو مدل قبل برخوردار است و سنسور چهارم در کنار مدل استاندارد آیفون 12 به صورت اسکنر LiDAR سبب می‌شود تا کار کردن با آن آسان‌تر شود و در شرایط کم نور به خوبی چهره را تشخیص دهد.

هم‌چنین آیفون 12 پرو دارای افزایش رم (حداکثر 4 تا 6 گیگابایت) می‌باشد و این ویژگی مطمئنا به شما کمک خواهد کرد تا از هر کاری که بر روی تلفن خود انجام می‌دهید بیشترین بهره را ببرید. مثلا اگر می‌خواهید که ویدیوها را در تلفن خود ویرایش کنید، آیفون 12 پرو برای چنین هدفی ایده‌آل است.

 

آیفون 12 پرو مکس (iPhone 12 Pro Max)

آیفون 12 پرو مکس


آیفون 12 پرو مکس بهترین مشخصات آیفون را در مورد مشخصات فنی دارا می‌باشد، اما نسبت به سایر گوشی‌های آیفون گران‌تر و بزرگ‌تر می‌باشد و اندازه زیاد این گوشی به این معنی است که برای همه مناسب نخواهد بود. اگر می‌خواهید یک تلفن با صفحه نمایش 6.7 اینچی داشته باشید، بدون شک از iPhone 12 Pro Max در جیب خود خوشحال خواهید بود.

عمر باتری در آیفون 12 پرو مکس نسبت به سایر آیفون‌های موجود در این لیست بهتر است و همچنین دارای یک دوربین پشتی کمی قدرتمندتر از آیفون 12 پرو نیز می‌باشد. اگر شما جزو کسانی هستید که بهترین‌ها را می‌خواهید، باید هزینه آن را پرداخت کنید و اگر از این کار راضی هستید، قطعا در حال حاضر این بهترین آیفون برای شما می‌باشد.

  • ۰۰/۱۱/۲۵
  • سعید اسحاق زاده

جدیدترین گوشی اپل 2020

قیمت گوشی اپل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی