آخرین تکنولوژی های سال 99

  • ۰
  • ۰

هنگام خرید گاو صندوق، فروشنده توضیحات کاملی در مورد نحوه باز کردن گاو صندوق به شما می دهد، اما از آن جایی که شما برای بار اول است که می خواهید درب گاو صندوق خود را باز کنید باید دقت لازم را داشته باشید، ابتدا باید نحوه کار با رمز گاو صندوق را یاد گرفته و پس از آن آموزش هایی در مورد نحوه تغییر رمز گاوصندوق را یاد بگیرید،در این مطلب با نحوه ی باز کردن رمز مکانیکی گاوصندوق آشنا می شوید.


بازکردن گاوصندوق کاوه به چه معناست؟
معنی کلمه بازگشایی یا باز کردن مجدد یا باز کردن گاوصندوق کاوه این است که شما اقداماتی را انجام دهید یا فرد کارشناس اقداماتی را برای گاوصندوق شما انجام دهد که امکان استفاده مجدد از گاوصندوق برای شما فراهم شود و شما بتوانید بدون آسیب دیدن گاوصندوق مجدد از آن استفاده کنید و اشیاء ارزشمند خود را درون آن قرار دهید.

شکستن کلید گاوصندوق | ساخت کلید گاوصندوق | بازکردن قفل گاوصندوق بعد از  شکستن کلید
 

نحوه باز کردن رمز مکانیکی گاوصندوق
ابزار مورد نیاز برای باز کرن درب گاوصندوق و تغییر رمز آن:

  • صفحه مدرج
  •  شاخص عمود
  •  شاخص مورب

صفحه مدرج: صفحه ای است که اعداد رمز بر روی آن درج شده و نقش اصلی را در باز کردن رمز مکانیکی گاوصندوق دارد.

قفل مکانیکی گاوصندوق


شاخص عمود: تنها برای باز کردن درب گاوصندوق کاربرد دارد و برای تغییر رمز هیچ کاربردی ندارد.

قیمت گاوصندوق

 

شاخص مورب: این شاخص تنها برای تغییر رمز استفاده شده و هیچ کاربردی در باز کردن درب گاو صندوق ندارد. نام دیگر این شاخص، شاخص تغییر رمز است.

گاوصندوق کاوه

 

مراحل باز کردن رمز تک رقمی مکانیکی گاوصندوق
در اولین مرحله باز کردن گاوصندوق کاوه ابتدا باید عدد رمز تک رقمی درست در زیر شاخص عمود قرار گیرد. برای این کار باید صفحه مدرج را به سمت چپ چرخانده تا عدد رمز بر روی شاخص عمودی قرار گیرد. این عمل را چهار بار انجام دهید و در دفعه آخر عدد صفر بر روی شاخص عمودی قرار دهید. در هر مرحله چرخش صفحه مندرج را آنقدر به سمت چپ بچرخانید تا عدد صفر با شاخص عمود هم راستا شود. پس از چهار بار چرخش و قرار گرفتن عدد صفر روی شاخص عمودی، صفحه مدرج را به سمت راست آنقدر بچرخانید تا کاملا بایستد. این چرخش حدودا نیم دور طول می کشد. حالا صفحه مندرج را با فشار بیشتری به سمت راست بچرخانید تا از توقف آن مطمئن شوید. نتیجه این کار آزاد شدن سیستم زبانه بندی است. حالا دستگیره را بچرخانید تا درب گاو صندوق به راحتی باز شود.

 

نحوه باز کردن درب گاوصندوق با رمز سه رقمی
برای باز کردن درب گاوصندوق با رمز سه رقمی باید صبورتر باشید. در این جا با حوصله و دقت بالا باید هر سه عدد رمز را یکی یکی وارد کنید.

رمز اول را وارد کن
در این روش به جزئی نگری بیشتری احتیاج است. ابتدا یک رمز سه رقمی فرضی برای گاو صندوق شما در نظر میگیرم: ۱۰-۲۰-۳۰

در مرحله اول باید صفحه مدرج به گونه ای چرخانده شود که صفر آن زیر زیر شاخص عمود قرار گیرد. در مرحله دوم باید همچنان صفحه مدرج را به سمت چپ چرخاند تا عدد اول رمز یعنی ۱ (۱۰) با شاخص عمود هم راستا شود. به طور کلی برای دادن رمز اول به گاو صندوق باید چهار بار عدد اول رمز (۱۰) را با شاخص عمود هم راستا کرد.

 

رمز دوم را وارد کن
در این بخش از کار باید ۳ بار رمز دوم با شاخص عمود هم راستا شود. نکته مهم در این قسمت این است که باید برخلاف بخش قبل، صفحه مدرج به سمت راست چرخانده شود. پس شما باید صفحه مدرج را آنقدر به سمت راست بچرخانید که عدد رمز دوم (۲۰) سه مرتبه با شاخص عمودی دقیقا هم راستا شود. در پایان این مرحله شما موفق شده اید رمز دوم را نیز وارد کنید.

 

رمز سوم را وارد کن
در این مرحله میخواهید رمز مکانیکی سوم (۳۰) را به گاو صندوق وارد کنید. این مرحله مشابه با مرحله اول است یعنی صفحه مدرج باید به سمت چپ چرخانده شود با این تفاوت که در این مرحله باید رمز سوم (عدد ۳۰) تنها ۲ مرتبه زیر شاخص عمود قرار گیرد. در این مرحله شما رمز سوم را نیز به سیستم وارد کرده اید.

حالا صفحه مدرج را به سمت راست بچرخانید تا جایی که کاملا متوقف شود. وقتی صفحه مدرج متوقف شد باز هم کمی به سمت راست فشار وارد کنید تا از ثابت شدن صفحه مدرج مطمئن شوید و سیستم زبانه بندی نیز آزاد شود.


باز کردن گاوصندوق بدون کلید
درصورت گم شدن کلید گاو صندوق، برای باز کردن گاوصندوق قدیمی بدون کلید می بایست از ابزار و روش های خاص استفاده کرد. مثلا روش هایی مثل شوک دادن به قفل گاوصندوق، استفاده از ابزاری مثل سنجاق و چنگک، سوراخ کردن هسته قفل با مته و…

باز کردن گاوصندوق با سنجاق
باز کردن قفل با ابزار، به خودی خود، آنقدر پیچیده نیست و البته کار آسانی هم نیست. این کار می بایست توسط افراد باتجربه و آشنا با سازوکار قفل های مکانیکی گاوصندوق انجام شود. البته اگر خودتان قصد انجام این کار را دارید، تنها راه برای بهتر شدن در آن، یک تمرین اختصاصی است.

باز کردن گاوصندوق با ابزار
برخی افراد در مورد مهارت باز کردن قفل با ابزار مخصوصا، این کار را صرفا شامل استفاده از یک سنجاق ساده برای زبانه قفل می دانند. درصورتی که این کار وابسته به گاوصندوق های مختلف و نوع قفل آنها نیاز به ابزار مختلفی دارد. در این خصوص باید بدانید که فقط گاوصندوق های ساده با این روش باز می شوند. روش استفاده از ابزار ساده برای باز کردن قفل های اختصاصی و با امنیت بالا کاربرد نداشته و باز کردن آن نوع از گاو صندوق ها، کار بسیار پیچیده است. این ویژگی در گاوصندوق ‌های دارای امنیت بسیار بالا مانند گاوصندوق اسلحه به کار می ‌رود. برای باز کردن این نوع از قفل های می بایست از ابزار‌ های خاص و ویژه‌ تری استفاده کرد که کار شما نیست.

باز کردن گاوصندوق با شوک
فرآیند شوک دادن به قفل گاوصندوق به این صورت عمل می ‌کند که ساز کار درونی قفل را آنقدر جا به جا کنید، تا در موقعیتی ردیف شوند که امکان باز شدن قفل گاو صندوق فراهم شود. فراموش نکنید که این روش به نوع زبانه قفل شما بستگی داشته و برای گاوصندوق‌ گران قیمت و دارای امنیت بالا موثر و مفید نیست.

بازگشایی گاوصندوق به وسلیه سوراخ کردن هسته قفل با مته
یکی از روش ‌های قدمی، سریع و پرطرفدار برای بازگشایی گاوصندوق بدون کلید، سوراخ کردن هسته قفل با مته است.

اگر از فردی برای باز کردن گاوصندوق بدون کلید کمک گرفتید این روش را آخرین روش برای بازگشایی گاوصندوق بدانید. و حتما قبل از این کار مراحل قبلی را امتحان کرده و ناامید نشوید.

چقدر طول میکشد یک گاوصندوق باز شود؟

بازگشایی گاوصندوق کاوه و انواع مختلف در مدت زمان متفاوت انجام میشود و مدت زمان بازگشایی گاوصندوق بستگی به نوع گاوصندوق و نوع رمز آن دارد. مدت زمان بازکردن گاوصندوق ها در بهترین حالت دو الی سه ساعت در گاوصندوق های مختلف و حداکثر در بدترین حالت دو الی سه روز خواهد بود. در صورت فراموش کردن رمز گاوصندوق کاوه باز کردن درب گاوصندوق را از امداد کاوه بخواهید.


نکاتی جالب و خواندنی در خصوص نحوه بازگشایی گاوصندوق ها و توصیه های مهم

  • اگر کلید گاوصندوقتان حتی یکبار در وضعیت قفل گم شده باشد حتما با وسایل و تجهیزاتی که به کمک آن متخصصین گاوصندوق را باز میکنند آشنا شده اید.
  • دریل دو وضعیته وسیله ای گران قیمت است که به کمک آن متخصصین امر بازگشایی گاوصندوق، گاوصندوق شما را باز می کنند.
  • کلید چند محور هم وسیله دیگری است که قابلیت این را دارد که در هر قفلی تغییر وضعیت دهد و آن را به سرعت باز کند و در بازگشایی گاوصندوق هم وسیله ای کاربردی است.

 

منبع:

https://irkave.ir/1398/07/13/%D8%B1%D9%85%D8%B2-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%DA%AF%D8%A7%D9%88%D8%B5%D9%86%D8%AF%D9%88%D9%82/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی